niedziela, 6 lipca 2014

CIASTO TRUSKAWKOWE

Sezon na truskawki już prawie się skończył, ale czym by był bez ciasta truskawkowego. Dobrze, że zdążyłam zrobić zdjęcia, bo deser zniknął ze stołu w mgnieniu oka!


Składniki:
  • 1,5 szklanki zmielonych płatków owsianych
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1,5 łyżki słodziku
  • 250 g serka twarogowego chudego (ja użyłam "Emilki")
  • 1 kg truskawek
  • 2 saszetki herbaty owocowej 
  • 3 łyżki żelatyny

Sposób przygotowania:
  1. herbatę zalej 3 szklankami wrzątku, dodaj pół łyżki słodziku oraz 2 łyżki żelatyny wcześniej rozpuszczonej w 4 łyżkach gorącej wody, odstaw w chłodniejsze miejsce do stężenia
  2. przygotuj krem: do garnka wsyp pół kilo umytych i pokrojonych truskawek, wsyp pół łyżki słodziku, gotuj 5 minut na małym ogniu, dodaj 1 łyżkę żelatyny rozpuszczoną w 3 łyżkach gorącej wody
  3. przestygnięte truskawki połącz z serkiem i odstaw do stężenia do lodówki na pół godziny
  4. nagrzej piekarnik do temperatury 200 stopni, następnie przygotuj tortownicę: nasmaruj ją tłuszczem i posyp bułką tartą
  5. w wysokim naczyniu ubij pianę z białek, zmniejsz obroty miksera i dodaj żółtka, zmielone płatki owsiane, pół łyżeczki słodziku oraz proszek do pieczenia
  6. wlej ciasto do tortownicy i piecz przez 30 minut
  7. przestygnięty biszkopt przekrój wzdłuż na 2 części    
  8. pierwszą część ciasta posmaruj połową kremu, połóż drugi biszkopt i nałóż pozostałą część kremu
  9. połóż na wierzchu pozostałą część truskawek (ja dałam także jagody) i zalej stężałą galaretką
  10. włóż ciasto do lodówki na minimum 2 h



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz